De eerste dagen

Hoi allemaal!

Ik ben eenmaal aangekomen in Singapore. Het was een vlucht van bijna 13 uur, die 2 uur vertraagd was. Ik kwam 's avonds aan in het hotel op de campus van de Universiteit en had super trek terwijl het in tussentijd al iets van 21:00 was. Het enige wat ik vond was een McDonalds die open was, dus ja: ik heb een hamburger met friet en cola gegeten de eerste avond. De tweede ochtend moest ik bijna een kilometer bergop lopen met een hele zware koffer, vol in de zon. Zwetend kwam ik aan op mijn bestemming, waar ik mijn studentenkamer in kon. Toen heb ik nog wat andere dingen moeten regelen.

De dagen hierna had ik een introductie college met alle uitwisselingsstudenten, heb ik rondgelopen op de campus en heb ik Marina Bay bezocht.

Eten

Het eten hier is over het algemeen voornamelijk Japans of Chinees.


Dit is Koreaanse bibim. Het lekkerste eten dat ik gehad heb tot nu toe. Onder de groente etc. zaten noodles. Ook krijg je vaak miso soep bij een gerecht (rechts boven). 


Links onderin de bekende terayaki kip. Bijna alles hier komt met rijst of noodles.


Bij de Marina Bay had ik een halve kokosnoot met ijs en een soort roze fruit erin gegeten. Ook kreeg ik er gratis kokoswater bij. Heerlijk fris voor bij het warme weer. 

Gardens by the bay

Ik ben hier alleen vanaf een afstandje geweest omdat het al aan het eind van de dag was en het heel hard regende de hele tijd. 




Campus


Er is een heel mooi parkje bij de campus. Mooie bomen en enkele van deze hutjes. 


Dit is het lesgebouw voor de bedrijfskunde faculteit. 


Hier heb ik vooral les omdat ik computer science studeer hier: school of computer science and engineering. 

Marina Bay (Sands)


In dit bootje heb ik een rondvaart gedaan.



Ik bij de Merlion, die half vis, half leeuw is.





In het grote winkelcentrum was ook een plek waar je met een boot door het winkelcentrum kon roeien. 

Groetjes Anne 


Reacties